اجاره ماشین در کیش   07644458600 - 09128886065

اجاره یات و گشت دریایی در کیش

 

اجاره یات و گشت دریایی در کیش

 

یکی از امکانات تفریحی و خاص در سفر به امارات، اجاره یات در کیش است. این تفریح ماجراجویانه و منحصربفرد؛ در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و تفریح با یات در کیش، به یکی از تفریحات نمادین و لوکس این شهر تبدیل شده است. کیش که همواره به اقدامات خلاقانه و جسورانه در ساخت جاذبه‌های گردشگری مدرن و مجلل شهرت دارد؛ سیاحت با یات را نیز به فهرست این اقدامات اضافه کرده است. ایجاد سازه‌ها و مجتمع‌های تفریحی حیرت‌انگیز و پر زرق و برق، اقدامی بی‌سابقه در صنعت گردشگری است که کیش در اجرای آن به نحو احسن، پیشگام و سرآمد است. سرمایه‌گذاری و فراهم کردن امکانات مختلف و جالب توجه برای سفر ماجراجویانه‌ی گردشگران با یات در کیش، یکی دیگر از این اقدامات بلندپروازانه است.

 

تفریحات اعجاب‌انگیز و البته، گران قیمت کیش، سال به سال توجه تعداد بیشتری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. یکی از این تفریحات و جاذبه های گردشگری کیش، اجاره یات در کیش است. اما یات چیست و تفریح با یات در کیش، چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه، الی گشت شما را با یات و تفریحات مرتبط با آن در کیش آشنا خواهد کرد.

فهرست عناوین:

§  کاربرد یات در کیش

§  طراحی و امکانات قایق های تفریحی، یات

§  اجاره یات در کیش

§  هزینه های اجاره یات در کیش

§  انواع قایق های تفریحی برای اجاره یات در کیش

§  انواع یات و قایق تفریحی برای اجاره

§  دیدنی هایی که با اجاره یات در کیش خواهید دید

§  قوانین اجاره یات در کیش

اجاره قایق تفریحی در کیش | کاربرد یات در کیش

در پاسخ به این پرسش که یات چیست؟ بطور خلاصه می‌توان چنین عنوان کرد که یات‌ها نوع خاصی از قایق‌ها هستند که از نظر ابعاد و اندازه بزرگتر از قایق‌های معمولی بوده و کاربرد اصلی آن‌ها برای استفاده‌ی شخصی در قالب قایق‌هایی لوکس و مجلل و یا برای استفاده‌ی عمومی بعنوان قایق‌های تفریحی است. یات از واژه‌ی هلندی Jacht به معنی شکارچی گرفته شده است و دلیل نام‌گذاری این نوع از قایق‌ها به این عنوان، ریشه در کاربرد آن‌ها بعنوان قایق‌های نیروی دریایی مخصوص تعقیب و دستگیری دزدان دریایی در گذشته دارد. امروزه کاربرد اصلی یات برای مسافرت‌های کوتاه دریایی، مسابقات قایقرانی و البته تفریحات است.


یات‌های تفریحی و شخصی کشتی‌هایی خاص هستند که حداقل ده متر طول داشته و دارای کابین‌هایی لوکس و برخوردار از امکانات رفاهی کامل هستند. یات‌ها در دو نوع بادبانی و موتوری ساخته می‌شوند. نوع بادبانی مناسب مسابقات قایق‌ها و کشتیهای بادبانی بوده و بعضاً تا صد متر طول دارد. نوع موتوری یات‌ها برای استفاده‌های تفریحی ساخته می‌شوند و در صورتی که بیش از بیست متر طول داشته، سوپر یات و در صورت داشتن بیش از پنجاه متر طول، مگایات نامیده می‌شوند. بزرگترین مگایات جهان حدود ۷۳۰ متر طول دارد.

طراحی و امکانات قایق های تفریحی، یات

چنانچه اشاره شد؛ طراحی زیبا و امکانات رفاهی باکیفیت؛ مشخصه‌ی اصلی یات یا کشتی‌های کوچک تفریحی است. همین موضوع زمینه‌ساز علاقمندی مدیران بخش گردشگری کیش به این قایق های تفریحی شده است. به منظور جلب توجه گردشگرانی که طرفدار سیر و سیاحت با کشتی‌های تفریحی هستند؛ زیرساخت‌ها و امکانات مناسبی جهت اجاره یات در کیش فراهم شده است. یات‌ها یا کشتی های تفریحی کیش، کاربردهای مختلفی دارند. برگزاری تورهای گردشگری در نوار ساحلی کیش و دیدن زیبایی و شکوه آن از زاویه‌ای متفاوت و در محیط مجلل و دلپذیر این کشتی‌ها یکی از این کاربردها و به نوعی اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها است. برگزاری مهمانی‌های خصوصی و جشن‌ها، سفرهای تفریحی کوتاه به جزایر اطراف کیش و یا ماهیگیری در آب‌های خلیج فارس؛ از دیگر کابردهای یات ها یا قایق های تفریحی کیش است.

اجاره قایق تفریحی در کیش
اجاره قایق تفریحی در کیش

اجاره یات در کیش

اجاره یات در کیش یک تفریح گرانقیمت و اعیانی بحساب می‌آید. گردش در نقاط مختلف این شهر و بازدید از دیدنی‌های مختلف آن از طریق نوار ساحلی و سوار بر قایقی زیبا و اختصاصی، اقدامی است که برای هر گردشگری رؤیایی و وسوسه‌کننده است. با این وجود باید شرایط اقتصادی و نرخ اجاره ی کشتی ها و قایق های تفریحی در کیش را نیز در نظر گرفت. نرخ اجاره یات و کشتی تفریحی در کیش به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هزینه های اجاره یات در کیش

ابعاد و کاربرد این قایق‌ها مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت کرایه‌ی آن‌ها است. بعنوان مثال، کرایه‌ی یات‌های معمولی با کرایه‌ی سوپر یات و مگا یات متفاوت است. همچنین هزینه اجاره یات‌ در کیش، مخصوص جشن و مهمانی خصوصی با قیمت تعیین شده بابت استفاده از یات‌های مخصوص سفرهای کوتاه و یا تفریحات ساحلی، تفاوت دارد. دیگر عامل مهمی که در تعیین اجاره‌بهای یات‌ها لحاظ می‌شود؛ مدت‌زمان استفاده و ایام خاص هفته و نیز اوقات خاص روز است. بعنوان مثال نرخ کرایه یات در کیش در روزهای ابتدایی یا وسط هفته نسبت به قیمت کرایه در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل و یا ساعات ابتدایی شب ارزان‌تر خواهد بود.

 

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجاره یات در کیش، امکانات، کیفیت کابین‌ها، کیفیت پذیرایی و سرویس‌دهی و گنجایش آن‌ها است. اجاره بهای یات معمولی در کیش برای هر ساعت بالغ بر سیصد دلار و برای یک روز کامل، سه هزار دلار است. این در حالی است که هزینه‌ی اجاره کردن یک سوپر یات با حدود بیست نفر سرنشین برای هر ساعت بالغ بر هفتصد دلار و برای اجاره در یک روز کامل تا ده هزار دلار خواهد بود. برای اجاره‌ی یک سوپر یات فوق لوکس در کیش که ظرفیت آن حدود سی سرنشین است، برای هر ساعت بیش از چهار هزار دلار کرایه تعیین شده است. کرایه‌ی قایق های تفریحی فوق لوکس کیش برای یک روز کامل، حدود ۴۵ هزار دلار هزینه خواهد داشت!

انواع قایق های تفریحی برای اجاره یات در کیش

چنانچه اشاره شد؛ در اجاره یات در کیش انواع و کلاس‌های مختلفی دارند که بر اساس ابعاد، گنجایش و نیروی پیشرانه تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این قایق‌ها دارای ویژگی و خصوصیت ویژه‌ای است که بر اساس این ویژگی‌ها، کاربرد و اجاره‌بهای مشخصی برای آن‌ها تعریف می‌شود. گردشگرانی که قصد اجاره یات در کیش را دارند؛ بهتر است نوع قایق تفریحی مورد نظر خود را بر اساس هدف و تفریحی که در نظر دارند انتخاب کنند. با این کار استفاده‌ی بهینه‌ای از قایق خود و تیز زمان استفاده از آن خواهند داشت. در ادامه، با انواع یات ها و قایق های تفریحی کیش بیشتر آشنا خواهیم شد.

قایق های تفریحی موتوری:

قایق‌ های تفریحی موتوری معمولی کیش بیشتر مناسب استفاده‌های محدود و تعداد سرنشینان کم است. برای سفرها و تفریحات دریایی در فواصل کوتاه، و نیز به منظور استفاده‌ی زوج‌ها و خانواده‌های کوچک، قایق‌های موتوری معمولی، بهترین یات های کیش هستند!

قایق های کاتاماران:

قایق های تفریحی کاتاماران، محبوب ترین انواع یات در کیش هستند. این قایق ها مناسب تفریحات گروهی بوده و امکانات رفاهی بسیار خوبی دارند. کابین‌های لوکس و مجهز این قایق‌ها بزرگ‌ترین مزیت آن‌ها است. این کابین‌های جادار و دلنشین در کنار برخورداری از امکانات رفاهی فراوان، حریم شخصی و فضای قابل توجهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

 

قایق های کاتاماران بزرگ:

قایق‌ های کاتاماران بزرگ یا کاتاماران قدرتمند، نوع جدید قایق های تفریحی کیش هستند که نسبت به قایق‌های کاتاماران ساده، بر روی دو مرکز ثقل و پایه شناور می‌شوند. مزیت اجاره یات در کیش در فضای بیشتر و کابین‌های لوکس است. همچنین برخورداری از دو بدنه، ثبات و تعادل بسیار خوبی در حین حرکت برای سرنشینان کابین‌ها به همراه دارد.

قایق های بادی:

برای اجاره یات در کیش، قایق‌ های بادی بهترین گزینه از لحاظ قیمتی هستند. این قایق‌ها اجاره‌بهای روزانه‌ی به مراتب پایین‌تری نسبت به سایر یات‌ها دارند. فضای ساده‌تر و کمتری نسبت به انواع دیگر یات دارند و اصلی‌ترین انتخاب خانواده‌ها برای گشت و گذار خانوادگی در نوار ساحلی کیش هستند.

انواع یات و قایق تفریحی برای اجاره

اگر می‌خواهید همه چیز را درباره اجاره یات در کیش بدانید؛ لازم است تا انواع یات و قایق تفریحی برای اجاره را بشناسید. بر این اساس معمولاً یات‌ها در سه گروه قرار می‌گیرند. این گروه‌بندی بر اساس تعداد افرادی که از قایق استفاده می‌کنند، اختصاصی یا همگانی بودن و قیمت کرایه انجام می‌گیرد. از آنجا که اجاره یات و قایق تفریحی در کیش یک تفریح محبوب و معروف است، شرکت‌های فعال در این زمینه گزینه‌های متنوع و مختلفی برای جلب رضایت گردشگران از سفر با یات‌های خود فراهم می‌کنند. بدین منظور در صورت انتخاب هر یک از انواع یات‌های کیش که در ادامه معرفی می‌شوند؛ گشت و گذار دریایی دلچسبی پیش روی گردشگران خواهد بود!

 

یات های تفریحی:

یات های تفریحی معمولاً جزء بزرگترین قایق های تفریحی کیش هستند و بین بیست تا ۱۵۰ مسافر را پذیرایی می‌کنند. طبیعی است که چنین قایق‌هایی بصورت گروهی کرایه شود و کرایه‌ی بالایی داشته باشد. این گروه از یات های کیش مناسب گشت و گذار و مهمانی شبانه هستند. برای مراسمات خصوصی و مهمانی‌های شام در کیش، این قایق‌ بسیار پرمخاطب هستند. فضای این قایق‌های لوکس و مدرن در کنار پذیرایی بسیار خوب و کیفیت بالای غذاها و نوشیدنی، آن‌ها را به گزینه‌ای بی‌نظیر برای یک تفریح خاص و دور همی بیاد ماندنی در کیش تبدیل کرده است.

یات های مسافربر:

بهترین گزینه برای افرادی که علاقه به سفر با قایق‌های تفریحی در نوار ساحلی کیش و لذت بردن از تماشای دیدنی‌های مختلف این شهر دارند؛ این گروه از یات‌ها استیات های مسافربر عمدتاً توسط شرکت‌های مجری تور کیش کرایه می‌شوند و قایق‌هایی با ظرفیت بالا و همگانی هستند. گردشگرانی که با تور کیش به این شهر سفر کرده‌اند از این قایق‌ها برای گشت و گذار دریایی در کیش استفاده می‌کنند. این ‌قایق‌ها گنجایش تا سقف صد نفر را داشته و برای افرادی که از تفریحات همگانی و فضای شاد چنین مکان‌هایی لذت می‌برند گزینه‌ای عالی خواهند بود.

یات های خصوصی:

افرادی که به دنبال برگزاری مهمانی‌ها و مراسم خانوادگی و خصوصی در فضایی لوکس و متفاوت هستند؛ اجاره یات های خصوصی در کیش را انتخاب می‌کنند. این قایق‌ها گنجایش کمتری در مقایسه با دیگر انواع قایق های تفریحی اجاره ای کیش دارند. برای افرادی که به حریم خصوصی و تفریحات اختصاصی اهمیت می‌دهند؛ این گروه از یات‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی هستند.